Film och mys

Nu har jag suttit tillräckligt mycket vid datan för idag. Har börjat få lite ont i huvet, och så har min "rygg-tablett" slutat verka, så nu gör det ont igen.
Ska nog gå och göra lite gott thé (rabarber-grädd från Kahls) och kolla på tv. Pappa hade köpt lite vindruvor till mej också, så jag kanske gör lite fruktsallad ? Snart börjar en film jag ska kolla på, Lilja 4-ever. Om ni inte har nåtbättre för er tycker jag att ni kan kolla :)



Lilja är en 16-årig tjej som bor med sin ensamstående mamma någonstans i det forna Sovjetunionen. Hennes mamma har träffat en man som säger att han skall ta med dem till Amerika. För Lilja blir dock besvikelsen stor när hennes mamma säger att hon och hennes nya man skall åka till Amerika först, och att Lilja skall följa efter senare.

Lilja lämnas ensam, i vård av hennes åldrade moster Anna som omedelbart tvingar henne att flytta till en nedgången lägenhet och kämpa för att själv skaffa pengar och mat för dagen. Snart hamnar hon i ett träsk av prostitution och människohandel, där den enda vän hon har är den 14-årig pojken Volodja. Så när Andrej, en ung man som blir hennes pojkvän lovar henne ett nytt liv och arbete i Sverige, kommer in i hennes liv tror hon att hennes lycka är gjord, men för Lilja har mardrömmen bara börjat.


Lämna ett spår!
Postat av: mathilda

svar. Men jag kom inte ihåg vilka färger .

Jag gör den ikv:D

2008-09-21 @ 10:31:47
URL: http://awaay.blogg.se/

Kommentera här så blir jag glader :)

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din e-post (publiceras inte):

Har du också en blogg kanske?:

Skriv häär:

Trackback
RSS 2.0