Ingen polsk kyla än, så ut i solen folk!

Jag hade hört att den Polska kylan skulle komma till Sverige idag... Men jag ser inte något direkt spår av den när jag tittar ut... Men det är ju bara bra, så jag är verkligen inte ledsen för det!
Hittills idag har jag bara tittat på maraton av Life Of Ryan på MTV, och det är för att jag inte har något liv och för att Ryan Sheckler är så sööt!
Jag och pappa ska nog åka över till mamma ganska snart. det ska bli skönt att äntligen få tala om för honom att jag inte alls hade glömt bort hans födelsedag! Men det blir nog kul :)
Bilder från idag kommer lite senare.


Lämna ett spår!
Postat av: Vilhelmina

Jag har jobbat en del under våren, blev lite pengar därifrån. Men håller absolut med om att biljetterna är dyra! Vissa var ju absurda i prisklass, fanns upp till 4000... :S Jag tog relativt "billiga" dock.



OpenCanvas är ett ritprogram ungefär som Photoshop (och Paint, fast mer avancerat), men jag har en ritplatta också (kallas även ritbord).



En sådan här har jag, Intuos 3 från Wacom:

http://www.dustinhome.se/pd_5010071531.aspx

Tror det är den storleken. Fick den för 3 år sedan när jag fyllde 18 och tog studenten och använder den jämt!



Tidigare hade jag en mindre ungefär som denna (de gör inte samma modell längre, det här är efterföljaren): http://www.dustinhome.se/pd_5010116274.aspx och denna: http://www.dustinhome.se/pd_5010189546.aspx , hade den i ca 2 år. :) Om du själv är intresserad av att prova ritbord så rekommenderar jag att skaffa en mindre först för att lära sig tekniken, de är också riktigt bra dessutom! Anledningen till att jag bytte ut mitt första var att jag slitit ut det, använde det så oerhört mycket! Det händer inte på samma sätt med de dyrare, finns reservdelar till dem också.



Det funkar så att man använder en särskild penna på ritplattan, och så kommer det ett streck på motsvarande ställe på skärmen som man dragit på plattan. :) Jättesmidigt!

2009-07-11 @ 14:19:09
URL: http://vilhelminaullemar.se/blogg

Kommentera här så blir jag glader :)

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din e-post (publiceras inte):

Har du också en blogg kanske?:

Skriv häär:

Trackback
RSS 2.0