BALCELONA 2009!

Shaa :D Sweet home alabama! Eller aah, jag är hemma från Barca nu! Sjukt skönt, men saknar det redan!
Skriver kortfattat om dagarna;

Dag1, fredag!
Kom till Barcelona mitt på dagen. Köpte godis på fetaste paradis-godisaffären. Gick på rundtur runt hotellet (och fick rummen..) Köpte baguette och vatten och åt med Tilda på balkongen. Somnade sent och vaknade mitt i natten av nån snubbe som stod ute på gatan och sjöng/skrek: Hey heey baby, huh hah. I wanna knoooow, if you'll be my girl. Så sjukt irriterande.

Dag2, lördag!
Åkte turistbussar runt Barcelona. Efter det åt jag, Sofie och Tilda spansk pizza och kollade i affärer. På kvällen tog vi tunnelbanan till Font Magic - en superstor fontän. Det var bland det häftigaste jag sett. Och dom spelade Disney-låtar och vi sjöng med på svenska :D

Dag3, söndag!
Vår arbetsgrupp åkte till Picasso-museet. Kul? Inte speciellt. Åt creps efter det. GOTT! Gick till stranden och chillade och åt kokosnötter i solen. Kollade i affärer med Nanna och köpte ätbart på Starbucks. På kvällen åt hela klassen paella tillsammans. Gottsomfan! Men mättande... Och jag började gråta när jag, Nanna, Elin och Annika var tvugna gå tillbaka till hotellet ensamma (30min) pga alla äckelgubbar...

Dag4, måndag!
Vi hälsade på i en spansk skola. Det såg mer ut som Naturhistoriska Riksmuséet. Dom hade pool!! Men det var verkligen hur kul som helst! Vi visade små grodorna och sjöng massa svenska låtar. Och dom visade nån spansk dans och sjöng massa spanska låtar. Efter det gick jag och några tjejer till Europas största akvarium. Dyrt inträde.Shoppade efter det.

[klicka på bilderna]


Lämna ett spår!

Kommentera här så blir jag glader :)

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din e-post (publiceras inte):

Har du också en blogg kanske?:

Skriv häär:

Trackback
RSS 2.0