Valborg!

Hola!

Senaste veckan har varit rätt så lugn i skolan, vilket är väldigt sällsynt nu för tiden. Minst sagt. Men jag har bara haft två prov i veckan; Kemi i tisdags (det som jag missade när jag var sjuk i fredags) och idag hade vi svenska grammatikprov.
Som vanligt har det inte hänt något speciellt kul i veckan.. På träningen i onsdags gick vi igenom varven till uppvisningen, så här är dom (även om man kanske inte fattar så mycket om man inte är gymnastikkunnig...)

Matta
Varv1: handståendeserie; handstående nerrullning, upphopp-kullerbytta, chassé hjulning
Varv2: handvolt, frivolt
Varv3: chassé hjulning, chassé rondat och ev. stillastående flickis
Varv4: sneda frivolter i tät ström, frivolt

Hopp
Varv1: grupperad frivolt
Varv2: grupperad frivolt
Varv3: pikvolt
Varv4: (antagligen bord) överslag

Sista träningen innan uppvisningen är på onsdag, eftersom träningen imorgon är inställd (1a maj). Men om ni inte har något att göra mellan 11-12 (då är jag med ^^) den 8:e maj så kan ni komma och kolla på Täby gymnastikförenings våruppvisning i Tibblehallen.
Idag är det valborg. Och jag får se vad jag hittar på.

Lämna ett spår!
Postat av: Amanda

Är det kul med gymnastik? :))

2010-05-03 @ 16:45:06
URL: http://amandaryberg.webblogg.se/

Kommentera här så blir jag glader :)

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din e-post (publiceras inte):

Har du också en blogg kanske?:

Skriv häär:

Trackback
RSS 2.0